2014年6月30日月曜日

David Guetta - Titanium ft. Sia 歌詞 / 和訳

David Guetta - Titanium ft. Sia (Official Video)


強い否定は肯定だけど、強い肯定は、自分に言い聞かせる、という印象を受けるよね。
まあダンスミュージックに繰り返しがなかったらびっくりだけど。
我ながらstoneを投石と訳すのは無理があるな。
MV的に「僕」で。
このあとブラックバードが現れて、少年は恵まれし子らの学園で目を覚ますんですねわかります。


[Lyrics]

You shout it out
But I can't hear a word you say
I'm talking loud not saying much
I'm criticized
But all your bullets ricochet
Shoot me down, but I get up

I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
Ricochet, you take your aim
Fire away, fire away

You shoot me down but I won't fall
I am titanium
You shoot me down but I won't fall
I am titanium

Cut me down
But it's you who'll have further to fall
Ghost town and haunted love
Raise your voice
Sticks and stones may break my bones
I'm talking loud not saying much

I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
Ricochet, you take your aim
Fire away, fire away

You shoot me down but I won't fall
I am titanium
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
I am titanium
I am titanium

Stone-hard, machine gun
Firing at the ones who run
Stone hard, those bulletproof glass

You shoot me down but I won't fall
I am titanium
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
I am titanium


[Japanese Trans]

君が喚き叫んでも
なんて言ってるか聞こえないよ
僕の伝えたいことは 別に多くない
攻撃されたって
弾丸なんか跳ね返してやる
撃ち倒してみろよ 僕は起き上がってやる

銃弾だって効かない 失うものなんてない
さあ引き金を引くんだ
跳ね返してみせるから 狙いを定めて
ほら引き金を引けよ

撃ち倒されたって 僕は挫けない
だってチタンの子だから
撃ち倒されても挫けないよ
僕はチタンの子だから

切り倒してみろよ
でも落ちるのは君のほうだ
ゴーストタウン 憑きまとう愛
声を上げればいい
棒や石ならこの骨を砕けるさ
僕は当然のことを言うまで

銃弾だって効かない 失うものなんてない
さあ引き金を引くんだ
跳ね返してみせるから 狙いを定めて
ほら引き金を引けよ

撃ち倒されたって 僕は挫けない
だってチタンの子だから
撃ち倒されても挫けないよ
僕はチタンの子だから
僕はチタンの子だから
チタンの子だから

無情な機関銃
逃げる者に火を放つ
防弾ガラスの心に 強く石を投げつける

撃ち倒されても挫けないよ
僕はチタンの子だから
撃ち倒されても挫けない
僕はチタンの子だから
撃ち倒されたって 僕は挫けない
だってチタンの子だから
撃ち倒されたって挫けないんだ
だって僕はチタンの子
僕はチタンの子

0 件のコメント:

コメントを投稿