2017年12月8日金曜日

Backstreet Boys - The Answer To Our Life Lyrics / 歌詞 / 和訳


[Lyrics]

You see me sitting here
A smile upon my face
The time has come but you know that it's not too late
There's been too many things
Together we have seen
It's not that hard if we start to believe
And we're not gonna take anymore
Can we try to erase all the pain
So please…

Show me a reason, give me a sign
Tell me the way we fall out of line
Is it today or is it tonight we'll find
The answer to our life

This world is not at ease
We seem to hide the truth
Thinking there's only so much we can really do
It's up to you and me
To fix out destiny
The jury's here, so let's take the stand
And we're not gonna take anymore
Can we try to erase all the pain
So please…

Show me a reason, give me a sign
Tell me the way we fall out of line
Is it today or is it tonight we'll find
The answer to our life

So tell me why we have to cry (and not try)
When there's so many things we can do
To help this troubled world start anew

I need a reason, I need a sign
There's no turning back, I'm here by your side
Is it today or maybe tonight, we'll find
The answer to our life

Show me the way
Give me a sign
Tell me the way we fall out of line
Is it today, is it tonight
The answer to our life

Show me a reason, give me a sign
Tell me the way we fall out of line
Is it today or is it tonight we'll find
The answer to our life


[Japanese Trans]

僕はここに座ってる
笑顔が見えるだろ
ついにその時がきた
手遅れじゃないって君も分かってる
いろんなことがあったよね
いろんなものを一緒に見てきた
信じようと決めれば そんなに難しいことじゃない
だってもう耐えられないだろ
苦しみを解き放とうよ
だからお願い

理由を教えて 合図をちょうだい
一線を越えるにはどうすればいい
それは今日 それとも今夜
僕らが人生への答えを見つけるのは

安らげない世界だよね
真実は目に見えず
成せることは僅かだって気がして
でも君と僕次第だよ
運命を正すんだ
この僕に聞かせて 君の思いを
だってもう耐えられないだろ
苦しみを解き放とうよ
だからお願い

理由を教えて 合図をちょうだい
一線を越えるにはどうすればいい
それは今日 それとも今夜
僕らが人生への答えを見つけるのは

だって教えてよ
泣かなきゃいけない理由を (試しもしないで)
この困った世界を新しく変えていくために
僕らにできることはたくさんあるのに

理由が必要なんだ 合図が欲しいんだよ
もう後戻りできない こうして君の隣にいるのに
それは今日 それとも今夜なら 僕らはきっと
二人の人生への答えを見つけるんだ

やり方を教えて
合図をちょうだい
一線を越えるにはどうすればいい
それは今日 それとも今夜
僕らが人生への答えを見つけるのは

理由を教えて 合図をちょうだい
一線を越えるにはどうすればいい
それは今日 それとも今夜
僕らが人生への答えを見つけるのは

0 件のコメント:

コメントを投稿