2018年2月9日金曜日

Vonda Shepard & Robert Downey Jr. - Chances Are Lyrics / 歌詞 / 和訳

アリー my loveでラリー(ロバート・ダウニー・ジュニア)とヴォンダが歌った曲。元々は1989年のRDJ主演映画「ワン・モア・タイム(原題:Chances Are)」のために書かれたんじゃなかったか。
例によって男女デュエットで人称が微妙ですが、好みにより 僕/君 で統一しました。


[Lyrics]

Chances are you'll find me
Somewhere on your road tonight
Seems I always end up driving by
Ever since I've known you
It just seems you're on my way
All the rules of logic don't apply
I long to see you in the night
Be with you 'till the morning light

I remember clearly how you looked the night we met
I recall your laughter and your smile
I remember how you made me feel so at ease
I remember all your grace and style
And now you're all I long to see
You've come to mean so much to me

Chances are I'll see you
Somewhere in my dreams tonight
You'll be smiling like the night we met
Chances are I'll hold you
An I'll offer all I have
You're the only one I can't forget
Baby you're the best I've ever met

And I'll be dreaming of the future
Hoping you'll be by my side
And in the morning I'd be longing for the night
For the night

Chances are I'll see you
Somewhere in my dreams tonight
You'll be smiling like the night we met
Chances are I'll hold you
An I'll offer all I have
You're the only one I can't forget
Baby you're the best I've ever met


[Japanese Trans]

たぶんね 帰り道の途中で
君は僕を見かけるよ 今夜
もしかしたらいつもみたいに
車で通り過ぎるだけかもしれないけど
出会ってからずっと
僕は君ばかり追いかけてしまう
どんな論理だって通用しないのさ
日が落ちたら君に会いに行きたいよ
そして朝まで一緒にいるんだ

はっきり覚えてるよ 出会った夜の君の瞳
君の笑い声 微笑みを思い出せる
覚えてるよ 君がいたからとても心地よかったんだ
君の優しさを その仕草を覚えてる
今はもう 会いたいと願うのは君だけ
僕にとって特別な存在になったんだ

たぶんね 夢の中で
僕は君に会える 今夜
きっと出会った夜のように
君は微笑んでくれるだろう
きっと君を抱きしめるよ
僕のすべてを差し出して
君のことを忘れたりなんかできない
人生で出会った最高の人だから

きっと未来を夢見るんだ
君が隣にいてくれることを願いながら
そして朝には 夜の訪れを待ちわびて

たぶんね 夢の中で
僕は君に会える 今夜
きっと出会った夜のように
君は微笑んでくれるだろう
きっと君を抱きしめるよ
僕のすべてを差し出して
君のことを忘れたりなんかできない
人生で出会った最高の人だから

0 件のコメント:

コメントを投稿